FYRA FRÅGOR

Publicerat i: Frågor&Svar | 2014-03-27 - 17:34:00 | 4 kommentarer


Här kommer fler svar, förlåt att det dröjt men jag har bytt bloggportal på min vanliga blogg(nattstad.se/angelicabengtsson) så därför är jag inte inloggad här så ofta, men jag försöker kolla in och se om några nya frågor dykt upp! Kram på er och bara ös på med frågor, jag svarar mer än gärna :D 


Har du några tips på saker som är bra att köpa innan resan?

Hmm det är väl bra att kolla över om man har solkräm och allt sånt, se till så man har bra kläder att ha med osv men det mesta du behöver ha med är ju sånt du hade använt tre veckor på sommaren hemma, om ni förstår :)


Blev det ofta pinsam tystnad vid matbordet när ni åt med er värdfamilj? Spenderade ni mycket tid med familjen, kollade ni t.ex på tv och sånt? Älskar din blogg! Det är verkligen snällt att du svarar på alla våra frågor! :)
Nej, faktiskt inte! Ibland satt de och diskuterade saker som vi inte fattade (alltså typ om släktingar osv) men självklart var det lite nervöst första kvällen, men den kvällen satt vi och åt i typ 1,5 h då vi dels gav dem en liten present och lät de testa svenskt choklad. Men annars brukade de fråga typ vad vi har gjort på dagen, diskutera vad vi tyckte om själva språkresan eller diskutera vädret haha, eller vad vi skulle göra på kvällen osv osv. Det löste sig fint! Vi spenderade inte alls mycket tid med dem, det var typ frukosten som vård värdmamma serverade och sedan kvällsmaten, that's it.
Åh tack så glad jag blir, jag svarar gärna på frågor! 


Vilken "utflykt" var roligast om du inte får välja London? :)
Hmm... jag tyckte det var kul att åka till Stonehenge & Salsbury, eftersom det är väldigt känt och stort och det känns ändå som det är ett måste. Det var inte så omg this is the best moment of my life när vi gick runt och kollade på stenar i Stonehenge men in förstår nog ändå, det var kul att få uppleva det. Efter det åkte vi till Salsbury där vi fick göra vad vi ville, jag kommer ihåg att jag hängde med några svenskar plus några ashärliga danska killar och hade skitkul, vi köpte milkshake och bara pratade typ, verkligen trevligt! Sedan satt vi vid en kyrka med massa danska tjejer och bara njöt av solsken och härliga vänner! 


Hej jag ska åka till bournemouth i sommar! Så jag undrar, vilka affärer finns där? Tex vs forever21? Primark? Marc Jacobs? Hur lång "fritid" får man i London till att shoppa? Din blogg är superbra och får mig att känna mig mindre nervös (ska åka ensam) kram!

Åh så himla kul för dig!! I Bournemouth finns affärer som Primark och New Look, River Island tror jag??? och en hel del skoaffärer. Och verkligen många fler affärer men kommer inte ihåg alla. Forever21 finns inte där tyvärr, inte Marc Jacobs och större märkesaffärer heller, men de finns i Lonodon!! Vi åkte till London två gånger, ena gången för sightseeing men då fick vi även freetime plus en gång för endast shopping, det heter heldag men det blir ju inte en HEL dag för man ska ta sig dit och hem osv. MEN inför detta året tror jag det är ändrat så ni kommer spendera en helg i London och ni kommer helt enkelt få ut mer av tiden eftersom ni inte måste åka fram och tillbaka! :) Vad kul att min blogg kan hjälpa dig, det gör mig såååå glad! :D 
 

Kommentarer
Postat av: ????

Vad gjorde ni som inte valde volleyboll medan de hade vollyboll lektioner? :)

2014-03-28 - 22:16:14
Postat av: Anonym

När ni hade skola på morgonen åkte ni alltid hem därefter innan aktiviteterna?

2014-03-30 - 22:10:11
Postat av: Jdkd

Kan du berätta lite om första dagen, t.ex hur var det i gruppen? :)

2014-03-30 - 22:11:56
Postat av: ?

Fick du tvätta hos din värdfamilj, i så fall hade med dig eget tvättmedel eller fick du av familjen?

2014-03-31 - 20:30:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback