.... mer svar

Publicerat i: Frågor&Svar | 2014-01-24 - 21:55:35 | 4 kommentarer


Här kommer ännu mera svar!! Det är skitkul att kunna hjälpa till och hjälpa er i era funderingar och liksom lugna er lite, för det känns läskigt men det är inte det, det är bara excitiiiing ju!! Ja förlåt om det dröjt lite men jag har haft plugg i veckan och försöker få ordning på min vanliga blogg som håller på att flyttas osv osv. Ni hittar mig på angelicabengtsson.se :) 

Tack för svaren!! Har lite frågor till hehe :)

Vet du om man kan köpa sts explorer pass när man väl är i Bournemouth istället för att boka det i förväg? Fanns det någon som gjorde det?

Hur fungerade allt det här med simkort till mobilen, att ringa hem osv? Och bankort, bör man fixa ett bankort innan man åker iväg, var det några som inte hade bankkort och hur hade de det?

Tycker det är jättebra med alla långa svar förresten :)
Vad kul att mina svar kan hjälpa dig/er och det är som sagt bara att fråga på!! 
Jag är inte 100 % säker, men tror att man kan köpa explorer pass på plats, vet inte om någon gjorde det dock! 

Andra dagen i Bournemouth så gick hela min grupp till T-mobile (tror det hette så?) där alla som ville kunde fixa engelsk simkort och jag köpte simkort + en liten mobil för typ 15 £ och hade då 10 £ att ringa/smsa för och det var något speciellt som typ var biligare att ringa utomlands med.. men sånt löser sig på plats så tycker inte ni ska oroa er över sånt!  

Jag använde mig typ inte av bankkort då jag sedan innan visste att mitt kort inte skulle funka överallt, fast min bank påstår det typ. Jag var i London i februari förra året och då funkade inte min kompis kort och jag har ett likadant (Swedbank ungdomskort eller vad man ska säga?) så därför körde jag på mest kontanter, betalade dock med kort på vissa ställen där jag visste att det funkade, typ Victoria's Secret :) Kontanterna förvarade jag i mitt handbagage under resan och sedan låg de nerstoppade i den väskan och sen la jag över lite pengar varje dag (beroende på vad vi skulle göra) i min plånbok så jag hade inte med mig allting och det tycker jag verkligen inte att ni ska ha heller!!


Hur ligger äffärerna i Bournemouth, ligger de vid varandra? Jag menar då t.ex. New look och Primark. Var ligger starbucks och tesco?
Det ligger ganska så samlat och bra, man lär sig hitta ganska snabbt! Det är svårt att beskriva vart allti ligger om ni liksom inte varit där, om ni förstår? Men tex. så New Look bredvid Tesco och Starbucks ligger typ längst bort och man måste upp för en backe (otroligt jobbig hehe) men det är det värt när man väl har sin frappe i handen, mmmmhm. Som sagt, svårt att förklara och säga vart det ligger men det är absolut inga längre sträckor. Allt finns liksom inom gångavstånd från the square!

Ångrar du nu i efterhand något som du kunde gjort på resan?
När man betalde busskortet var det för alla tre veckorna och hur många gånger kunde man åka på det per dag?
Har du något tips om vad man ska tänka på under resan? :)
Som jag skrivit innan så kan jag ångra att jag inte vågade ta kontakt med alla direkt typ andra dagen, men samtidigt vill jag inte ångra något, för allt blev ändå så bra och hade en grym resa!! 
Man betalade busskortet för alla tre veckor och du kunde åka hur många gånger som helst per dag, så det var super!! Något tips??? Hmm var bara dig själv, ha super kul och ha en bra inställning till allt!! Se allt positivt. Ska ni spela fotboll på stranden och du vill verkligen inte vara med på grund av alla dåliga minnen från idrotten... det är verkligen inte samma sak. Här spelar man endast för att HA KUL och att ramla i sanden och sparka lite snett på bollen är bara kul och ni kommer skratta åt det, så bara var med på allt! 

Vad hade du med dig för skor? Vilka blev det att du använde mest? När man är i London t.ex då går man ju ganska mycket så vad tycker du man ska ha för skor då?
Jag hade med mig löparskor, converse, ett par sandaler (inte sånna med två kardborreband (fan vad fult ord???)) och sen även typ flipflop i think. Jag använde typ alla skor!! Jag gjorde ett fett stort misstag - jag använde mina sandaler i London och det var typ 27+ grader och man svettades bara av att andas och där gick jag i mina skor som blev fett varma så jag höll på att dö av skoskav DONT MAKE THE SAME MISTAKE. Nu har jag varnat er. Ta typ converse ellre löparskor, kanske varmt men bättre än sandaler när ni ska gå mycket!! 


Kommentarer
Postat av: J

Fanns det något mer tillfälle för shopping förutom i London och Bournemouth? Isåfall vad fanns det för affärer där?

2014-01-27 - 16:58:40
Postat av: Anonym

Kan du lägga upp en bild på din packningalista?
Har du något tips på saker som man ska köpa innan språkresan :)

2014-01-27 - 22:05:23
Postat av: Anonym

Jag ska till Bournemouth i sommar, och har valt inriktningen volleyboll, vet du om det är många som väljer volleyboll som tillägg? :)

2014-02-16 - 01:52:45
Postat av: Anonym

Hej! jag ska till Bournemouth i sommar, och jag har valt en inriktning, volleyboll :)
vet du om det är många som valde volleyboll som ett tillval, och isåfall var det mest svenskar, eller var det mest spanjorer, eller hur var det?

2014-02-20 - 19:39:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback