Ett skepp kommer lastat med svar

Publicerat i: Frågor&Svar | 2014-01-07 - 16:55:24 | 4 kommentarer


Här har jag samlat ihop några frågor och svarat så bra jag kan! Tänk på att jag endast kan utgå från mina upplevelser och hur min resa såg ut och vet inte hur det blir för er, men några saker är ju liksom lika. Jag förstår er alla som ska åka till sommaren, jag vet den där längtan man har inom sig och samtidigt hur nervositeten kryper sakta fram. Jag vet hur det är att googla språkresebloggar och tillsist läser man igenom samma bloggar 50 gånger för man hittar inga nya. Jag vet hur man så gärna vill ha sin värdfamilj och veta vart man ska bo liksom. Jag vet hur många frågor och funderingar man har och våga våga fråga, jag svarar gärna!!

Man blir ju uppdelade efter kunskaper i skolan. Sen efter skolan är man i de grupperna fortfarande? Gör man några aktiviteter bara med skolgruppen?
Under min resa så var vi i olika aktivitetsgrupper och då hade min aktivitetsgrupp lektioner samtidigt och vi var då indelade i olika "nivåer" eller vad man ska säga. Tror att vi var 4 olika aktivitetsgrupper och när 2 grupper hade skola så hade de andra aktiviteter, sen bytade man. Alltså hade man skola antingen på förmiddagen eller eftermiddagen. När man har aktiviteter så är man med hela sin aktivitetsgrupp så då spelar det ingen roll om du är i nivå 1 eller 3 i skolan utan då är man alla. En aktivitetsgrupp består av 2-3 grupper, men ni gör allt tillsammans, det enda är att man har kanske olika huvudledare. Min aktivitetsgrupp var då min grupp med min ledare Mike, en grupp som hade åkt via Paris med ledaren Erik och sen en spansk grupp med en ledare. Så vi var ca 50 personer på 3 ledare :)

Hej jag har tre frågor som skulle vara bra om du kunde svara på :) 
Åt du ute många gånger eller åt du bara hos din värdfamilj? 
Vad spenderade du dina fickpengar på? 
Om man vill shoppa ganska mycket och handla på lite dyrare affärer vad tror du är lagom att ha med som fickpengar? :)
Då ska jag försöka svara så bra så möjligt!
Jag åt inte ute alls mycket faktiskt, jag åt ute 3 gånger. KFC, Pizza Hut och Nandos (London). De gånger vi åt ute var det liksom inget vi bestämt innan utan det blev ganska spontant (inte i London dock) och då ringde vi bara och sa det så gick det bra. Värdfamiljen förstår förhoppningsvis att man kanske vill äta med alla vänner eller så. 
Förmodligen gick mest pengar åt till att köpa kläder men jag (och typ alla andra) köpte hiiiimla mycket godis, främst choklad. Alltså varje dag typ. Eller inte de första dagarna, men sen efter hand blev man mer och mer sugen och alla bara tryckte i sig mat haha. Annars var det ju lika fika (typ Starbucks), kanske frukt och sådär! Typ småsaker som inte känns dyra men som blir dyrt i längeden ;)
Om du menar typ Hollister, Zara A&F osv som dyrare affärer så vet jag inte riktigt, för jag handlade inte själv där. Eller jo, handlade på Zara men det var ett par byxor på rea. Jag hade med mig ca. 5000 kr, handlade mycket på Primark, Forever 21 och typ New Look och det är inte så dyrt men jag fick liksom mycket för pengarna då, me jag hade ändå pengar över när jag kom hem så ja.. det är svårt att säga hur mycket pengar man ska ha med sig för jag tycker det är väldigt personligt hur mycket man ska handla och sen handlar det om hur mycket annat man köper också. Men jag tycker nog ändå att du ska ha med minst 5000! 

Hej, har bokat språkresa till Bournemouth 2014 och jag undrar hur gamla brukar dom man åker med vara? Och hur mycket killar/tjejer brukar åka?
Åh så himla kul! Kan jag få hoppa ner i din resväska?? När jag åkte var nog de yngsta 99:or och de äldsta 95:or, så kanske att de äldsta den kommande sommaren är 96:or och de yngsta 00:or. Men, åldern spelar ingen större roll tycker jag, man kan liksom inte undvika någon bara för de är ett visst antal år yngre. Ha en positiv inställning och prata med alla. Det var helt klart flest tjejer som åkte men självklart är där killar också. Kan ju inte säga hur det blir för dig men förmodligen finns där killar också. Det hade ju dock inte skadat med mer killar, jag menar, tänk vad grymt att hitta bästa killkompisen där? 

Hejsan! Skulle du kunna berätta lite om vad du köpte i England? Lägg gärna ut några bilder också :)
Här är en bild på en del jag köpte, eller typ allt i klädväg. Haha shoppade verkligen inte alls mycket för att vara borta så länge men well well. Vill ni ha lite mer specifikt kan ni gå till min vanliga blogg och gå in i kategorin SHOPPING så finns det där! ANGELICABENGTSSON.SE

 

Kommentarer
Postat av: A

Jag ska åka med min kompis till Bournemouth i sommar :) Kommer vi i samma aktiviteetsgrupp? Hur delar de in aktivitetsgrupperna? :)

Svar: Har svarat i ett inlägg :)
angelicabengtsson.blogg.se

2014-01-07 - 21:45:30
Postat av: Anna

Var det många som åkte ensamma, verkade de trivas och var det lätt för de att hitta nya vänner? Jag kommer åka ensam till Bournemouth i år, och är väääldigt nervös... Har du några tips till mig?

Kan du skriva ner allt negativt med resan du kommer på, som vi kanske inte vet? :)

Har t.ex. hört att det fanns info som man inte fick reda på från sts förrän man kom dit, och att de är väldigt stränga osv, stämmer det? Var du nöjd med sts? Och träffade man på studenter från andra bolag som t.ex ef? Hur verkade de ha det isåfall?

Annars vill jag bara säga att du är den enda språkresebloggen jag läser om och om igen haha! Tycker det är jättebra att du delar med dig och ställer upp på frågor! :D

Svar: Har svarat på bloggen nu :)
angelicabengtsson.blogg.se

2014-01-10 - 19:37:10
Postat av: Frågoor

Hej! Hon du åkte med, var du med henne hela tiden? eller fick du vara ensam någon gång? Är jättenervös att när jag åker kommer jag vara jätte ensam. :/

2014-01-11 - 19:50:06
Postat av: Frågoor

Hej! Hon du åkte med, var du med henne hela tiden? eller fick du vara ensam någon gång? Är jättenervös att när jag åker kommer jag vara jätte ensam. :/

Svar: Har svarat i bloggen nu :D
angelicabengtsson.blogg.se

2014-01-11 - 20:55:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback