q/a

Publicerat i: Frågor&Svar | 2014-04-03 - 16:40:13 | 3 kommentarer


Haha ni är grymma på att ställa frågor, här kommer lite mer svar! 


Fick du tvätta hos din värdfamilj, i så fall hade med dig eget tvättmedel eller fick du av familjen? 
Vår värdmamma tvättade åt oss så det behövde vi inte ens tänka på. Vi samlade all smutstvätt i en påse och eftersom hon tvättade på onsdagar så sa hon åt oss att bara sätta påsen på sängen och sedan när vi kom hem la det på våra sängar. Jag har inte så stor koll på hur andra gjorde med sin tvätt men jag kan tänka mig att det är lite olika, det beror ju på om de har tid  att tvätta åt en eller om de tycker ni ska tvätta själva, dock tror jag inte att man behöver ha med tvättmedel utan det får man nog låna!

Kan du berätta lite om första dagen, t.ex hur var det i gruppen? :)
Oj, första dagen var egentligen den dagen vi kom dit men första dagen hade man ej skola, aktiviteter eller så, utan vi var hemma hos värdfamiljen, åt middag och pratade med dem och åkte en runda med bilen för att de skulle visa oss lite vart bussen gick osv.. och sen gick vi ut en runda med två kompisar vi kände sen innan men som åkt via Paris. Men, första dagen med gruppen var väldigt rolig. Vi satt på bussen på morgonen och allt kändes så himla exciting. Vi åkte buss med några som bodde nära oss och bara DET var en av alla roliga saker. Sedan hoppade allt fler folk på med STS väskor och vi kände igen några som vi snackat med på facebook sen innan osv. Jag kommer inte ihåg exakt hur första dagen var men det var kul och spännande och man försökte snacka med de i sin grupp för att lära känna dem lite och sen hade vi även ett 'placement test' för att se vilken nivår vi la på osv. Men jag kan inte komma ihåg att det var speciellt stelt eller så inom gruppen om det är så du tänker, ledaren vet ju om att det kan vara lite nervöst osv så hen försöker väl att lätta på stämningen och försöka få alla att snacka osv! 

När ni hade skola på morgonen åkte ni alltid hem därefter innan aktiviteterna?
Nej, när vi hade skola på morgonen så var vi först i skolan, åt lunch på skolan eller i någon park och sen hade man en tid då vi samlades för att ha aktiviteter, att åka hem mitt på dagen hann man inte. Jag gjorde det nog en gång men det var på en helg och det var för att hämta badkläder. Man åkte hem på eftermiddagen, kanske runt 16-tiden ungefär, och då kom man hem och åt, vilade lite och kanske bytade om beroende på vad man skulle göra på kvällen, sen åkte man tillbaka kanske runt 18-19 för att ha kvällsaktiviter och sedan åkte man hem vid 22-23 tiden! 

Vad gjorde ni som inte valde volleyboll medan de hade vollyboll lektioner? :)
Jag vet inte, eftersom inte alls många hade volleyboll så har jag ingen aning när de hade det hehe! 

Hur "fri" är man när man inte har aktiviteter eller är i skolan? Får man typ åka till stan och shoppa och så utan ledare?
Helt fri! När du inte har något inplanerat på schemat så får du göra vad du vill, ja man får åka och shoppa och du kan gå på en shoppingrunda mellan skola/aktiviteter också om du önskar. Freetime är freetime!

Kommentarer
Postat av: Siri

Åhh jag har läst allt som du skrivit om din språkresa nu,jag ska till LA med STS om 69 dagar och är helt sjukt taggad! Jag gör det som du skrev för ett år sedan att du gjorde hela tiden: läsa igen 45 tusen bloggar om såna som vart på språkresa, läst STS sida minst 28 miljarder gången osv...och detta gör jag typ varje dag! Hehe, minst ut sagt HELT GALET SUPER DUPER HYPER TAGGAD!!

2014-04-14 - 22:40:05
Postat av: Anonym

Har de flesta som åker på språkresa Explorer pass?

2014-05-05 - 19:18:51
Postat av: Anonym

Har de flesta på språkresan Explorer pass?

2014-05-05 - 19:27:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback