Tre frågor

Publicerat i: Frågor&Svar | 2013-01-01 - 15:34:54 | 6 kommentarer


Kikade in här mest för att säga Gott nytt år, men så såg jag att jag fått lite frågor och eftersom jag inte har något bättre för mig såhär dagen efter nyår så kan jag lika bra svara!


Svar: Jag har valt endast Bournemouth, men mina vänner Louise & Malin har valt att åka till Bournemouth via Paris.
Alltså, allas föräldrar är väääldigt olika och min pappa var inte så emot det när jag frågade men mamma var lite så... liksom halvt emot det. Sen drog jag med henne på ett info-möte och sen sa hon ja! Hon har sagt att hon tycker det känns säkert osv osv. Jag vet ju inte vad de flesta kommer vara som åker, jag är 15 men jag tycker det hela handlar om  om du känner dig redo & mogen för att åka. Visst, du kanske blir en av de yngsta men när det handlar om att hitta vänner så tror jag inte det spelar någon roll, man kan vara vänner även om man inte är lika gamla. Be dina föräldrar läsa på STS's hemsida, man kan ju ringa eller mejla dit om man har frågor osv. Och ge inte upp om du verkligen vill åka. Snacka med dina föräldrar och säg att du känner dig mogen och att du vill utmana dig själv eller något :). 


Svar: Jag har bokat international, för jag vill försöka träffa människor från andra länder som jag inte kan snacka svenska med osv, för då behöver jag använda den engelskan jag kan och förhoppningsvis blir jag bättre på det!



Svar: I guess att det är samma person som kommenterat men om du nu åker dit så ses vi kanske. Jag åker den 26/6 - 2013! 


Hade ni en bra kväll igår? Åhhh nu är det 2013 och det känns SÅÅÅ bra. Väntar massa roliga upplevelser. Åker till London om ca. 50 dagar för att shoppa, ha roligt och se One Directioooon live. I april ska jag se Olly Muuurs live, i juni går jag ut nian och jag åker på språkresaaa. Gillar nytt, ny start och allt sånt. Loveee!
 

Kommentarer
Postat av: M

Hej det här jag som precis kommenterade din andra blogg! Har kollat nu runt lite på denna bloggen och blir så sugen på att åka dit du ska, både för att det är billigare än det andra språkresorna och att man har möjlighet att åka från köpenhamn (vilket är smart för jag bor i skåne) ska jag? när ska du åka!? :D

Svar: Hej hej! Vad roligt att du funderar på Bournemouth visst låter det awesomee där? :D Kan man inte åka från Köpenhamn på allting? Vart funderade du på innan då?JAAA åk om du känner dig redo för det och om du vill uppleva något som ingen av dina vänner kommer göra! Om du åker till Bournemouth när jag åker så lovar jag att du kommer träffa på minst 5 härliga personer! Har snackat med tre andra som ska dit samtidigt plus då jag & min vän Johanna! Jag åker den 26/6 - 13 & kommer hem den 16/7-13. Hur gammal är du? Let me know om du bokar! :D
angelicabengtsson.blogg.se

2013-01-02 - 22:22:33
Postat av: M

Jag har pratat precis med mina föräldrar och dem tycker det verkar vara en bra ide! du kom väl också från skåne? för det skulle varit roligt att träffa människor från skåne för det är där man bor, hehe! men asså jag fattade som att man flyger med en stor grupp som är svenskar till england och då bor man med någon svensk och med någon annan från ett annat land i värdfamilj, eller? för det skulle varit tryggt att åka med svenskar och bo med någon svensk. men om jag bokar international (alltså att jag har lektioner från andra länder) kommer jag nt komma med någon svensk då? skulle vatt roligt att åka med er och så! tror jag kommer boka!!! jag är 15 år, slutar nian nu till sommaren! vart i skåne bor du?

Svar: Japp, jag bor i Skåne, i mitten av Skåne, en bit från Lund.
Alltså, du flyger med en svensk grupp - ja. Om man väljer international så kan det hända att man bor med en, två eller tre från andra länder (man bor max 4 stycken i en familj) men som du skrev kan man hamna med typ en svensk och med någon från något annat land. Men asså jag tror inte du ska vara så orolig för det, för om du bor med någon annan från ett annat land så se det bara som en utmaning att våga använda engelskan och tänk vad rolig att ni kan sitta tillsammans en kväll, snacka om skillnader mellan era land osv. Se allt positiv och låt det inte skrämma dig!
Jag är också 15 och slutar nian och jag tror det är en perfekt ålder att ge sig iväg på en språkresa och jag tror du kommer ha sjukt kul! Har du mer frågor eller om jag är lite otydlig i mina svar så fråga på, älskar att svara på frågor! :D
angelicabengtsson.blogg.se

2013-01-02 - 23:12:24
Postat av: M

haha, du är jättebra på att svara! jag är mest inne på att åka till bournemouth i nuläget, jag heter maria arvidsson egentligen och inte bara M. jag bor närmare helsingborg! ja, asså fy vad jag blev pepp!! det är som du säger, man ska se det som en utmaning! men har läst på en annan blogg att hon bodde med sin kompis vilket du också kommer göra? för det skulle liksom bara vara lite tryggt att ha lite svenskar på språkresan, och det vet jag ju att det ska va..så jag behöver väl inte oroa mig!

Svar: Haha, tack..eller något! Jag tycker Bournemouth verkar typ bääst och det är Englands solsäkraste stad tror jag så jag kände direkt att jag ville dit. Ville till england men ändå ha sol, men ville inte till Malta tex. för jag vill uppleva lite brittiskt! Ja, när vi bokade så skrev vi i att vi ville bo tillsammans och det var för att vi kände att det skulle kännas tryggt men jag hade helt ärligt lika bra kunnat bo själv för jag gillar utmaningar men visst känns det tryggt och bra att ha ngn att snacka med osv men du kommer hitta vänner och det viktigaste är ju att du trivs i din värdfamilj och gör man inte det så är det okej att byta! Två stycken som också ska åka, Malin & Louise heter dem, bor i Helsingborg och de är två tjejer jag börjat snacka med nu pga att de ska åka på språkresa, samma som mig fast de åker tre dagar innan för de åker via Paris! Har du mer frågor så fråga på och glöm inte att gå in & kommentera när du vet om du ska åka eller inte! Kanske vi ses på kastrup den 26/6 :D
angelicabengtsson.blogg.se

2013-01-02 - 23:30:20
Postat av: M

ah, tack! ja jag lovar att skriva om jag ska dit, vilket jag hoppas! hur fick du kontakt med dem? via fb eller din blogg? skulle vatt roligt att prata med några från där man bor!

Svar: Faktiskt så fick jag kontakt med en av dom via Instagram! Om du har tex. KIK och vill skriva ditt KIK namn till mig så kan jag be båda två att skriva till dig på KIK :)
angelicabengtsson.blogg.se

2013-01-02 - 23:51:01
Postat av: M

ja, jag har kik! heter "Guldsko" :) vad du är snäll!

Svar: Super! Har sagt till dom och jag skrev också till dig! :)
angelicabengtsson.blogg.se

2013-01-03 - 00:08:00
Postat av: Saga

Hej! Jag är inte Saga som har ställt frågorna utan jag är en annan Saga haha.
Nej men jag ska också på Olly i April! Haha vi kanske ses :)

2013-03-09 - 14:19:57
URL: http://sashasdays.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback