Fråga om åldern

Publicerat i: Frågor&Svar | 2013-10-15 - 07:12:35 | 3 kommentarer


Q: Jag är en tjej på 17 år som funderar på att åka på språkresa till England, eventuellt Bournemouth, sommaren 2014. Min största fundering är nog det här med åldern, eftersom jag är så pass "gammal" är jag rädd för att hamna med bara yngre. Kan tänka mig att det skulle bli mindre kul. Så mina frågor är; Hur var det när du åkte den här sommaren? Hur gjordes grupperna? Efter vad jag har förstått delas man in i klasser efter kunskapsnivå, men hur är det på aktiviteterna? Görs grupperna efter ålder där? Tack på förhand!! :)

A:
Så kul att du funderar på Bournemouth, det är en underbar stad!!
Jag gissar på att du är 96:a? När jag var iväg var de äldsta 95:or, men jag tycker verkligen inte att åldern spelade någon roll och jag tycker inte du ska tänka på det alls mycket. Tror där var som yngst 99:or på min språkresa, dock var jag själv mest med 96, 97 och 98:or (är själv 97:a) men pratade med typ alla åldrar. Grupperna görs ej via ålder utan det är blandat men jag tycker du ska åka med inställningen att skaffa nya vänner och inte ha inställningen "shit jag kommer vara äldst och där kommer bara vara massa små" för jag tycker att alla som åkte var väldigt mogna och åldern är inget man tänker på om man hittar någon man trivs attt vara med. Men, skulle det vara så att där är 00:or du inte vill umgås med så finns där säkert folk som är tex. 97: or som du lätt kan vara med. Jag tror de allra flesta var 96:or under min språkresa, så om man tänker mest logiskt så kanske de flesta är 97:or nästa sommar men det är liksom ett års skillnad och det är ingenting. Min kompis som jag åkte med var 95:a och hon sa själv att hon inte tyckte åldern spelade så stor roll! 

Förlåt för lite sent svar, men hoppas detta hjälpte i alla fall. Har du/ni andra frågor så tveka inte att kommentera!!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Tack så mycket för svaret! Det hjälpte verkligen! Så det är alltså många "äldre" som åker också?

Svar: Ja, som jag skrev, under min resa var där många 96:or :)
angelicabengtsson.blogg.se

2013-10-15 - 18:18:34
Postat av: Emme

Har kollat igenom din underbara språkrese-blogg och måste säga att jag är riktigt peppad inför min egna språkresa! Har du fler bilder därifrån som du kan/ vill lägga upp? Hade varit riktigt kul med lite härliga bilder från en språkresa! :D
Måste fråga, hur ofta gick du i skolan varje dag? Och hur mycket fritid hade du?:)
Kramis!♥

Svar: Ska se om jag kan hitta lite mer bilder att lägga upp, har iaf svarat på din fråga i ett inlägg nu :D
angelicabengtsson.blogg.se

2013-10-18 - 18:28:32
URL: http://emmesphotos.blogg.se
Postat av: Sara

Tack! Hjälper även mig (97:a) som ska åka i sommar :) Man vill ju inte vara äldst med massa 00:or :s

2014-01-20 - 20:52:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback