Q/A - pengar

Publicerat i: Frågor&Svar | 2013-07-19 - 11:28:22 | 3 kommentarer


Svar, 
Hellloo! Jag växlade så jag fick 500 pund (det blev ca 5300 kr) och sen fick jag sammanlagt 15 pund av två från släkten innan jag åkte och sen hittade jag 40 pund + mynt här hemma innan jag skulle åka, så hade ca 550 pund. 

Vad jag kunde shoppa? I stort sätt vad jag ville, dock är jag en sån person som är ganska duktig på att hålla i pengarna då jag är rädd att köpa något och sen ångra mig. Men, jag har köpt runt 20 klädesplagg, en del från Primark och det är ju billigt där, men har även shoppat på typ Victoria Secret, New Look, Next, Oasis, Forever 21... ja så lite blandat. Det var även mycket rea överallt så det är ju alltid bra. Jag köpte inget från typ Hollister eller A&F då jag hellre lägger pengar på fler saker än att köpa en sak för 500 när jag kan få många saker för samma pris i någon annan affär. Sen åt jag ute tre gånger, KFC (som är billigt, snabbmat, typ donken), Pizza Hut och Nandos, som gick på ca 10 pund. Sen köpte jag ju även till Stonehenge (15 pund) och Laserquest (9 pund). Har även köpt massa choklad och det blir ju mycket pengar i slutändan.

Men, jag hade 110 pund ÖVER när jag kom hem vilket är ganska mycket, så det var absolut inte för lite pengar, jag hade ju kunnat shoppa mer och ändå ha pengar över. Så jag tycker det var lagom med pengar, jag behövde aldrig känna att "oj jag kommer bli pank" utan jag hade pengar hela tiden att röra mig med. Men hur mycket pengar man ska ha med beror lite på hur mycket man shoppar, och i vilka affärer. :)

Kommentarer
Postat av: isabella

kan du inte göra en videohaul på va du köpt? :)

Svar: Nej, kommer tyvärr inte göra en videohaul, men ska se om jag lägger ut allt här en dag :)
angelicabengtsson.blogg.se

2013-07-20 - 15:12:56
URL: http://blackfall.blogg.se
Postat av: alva

Hur mycket kostade ditt busskort??

2013-07-26 - 23:46:25
Postat av: XOXO gossip girl (aka. Oscar)

Joooooo, snälla! Gör en sån video; det skulle göra min vecka!

Svar: videohaul? no no no oscar!
angelicabengtsson.blogg.se

2013-08-06 - 23:32:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback