Q/A - shopping, bussar, piren

Publicerat i: Frågor&Svar | 2013-08-18 - 13:48:36 | 1 kommentarer


Q: Hej! Jag ska till bournemouth nästa sommar och jag undrar om det var nära in till stan och bra shopping? Eller fick man ta bussen dit? 
Var det dyra priser? 
Vad fanns det inne i piren?

A: 
Åhhh så kul, är avundsjuk, du kommer ha såååå kul! 
Jag bodde ej så nära stan, jag åkte buss mellan 20 och 50 min ca 4 ggr per dag. Det tog oftast runt 40 min men någon eftermiddag tog det kanske 20-25 min och en morgon tog det ca 50 min, det var pga all trafik osv. Men sen är du mest inne i stan och då har du nära till allt! Från the square (samlingsplatsen i stan) har du nära till all shopping och även till stranden. Shoppingen var bra, det fanns tex. New look, Next, Primark, Zara... och en hel del mer. Shopping är billigare i England än i Sverige :). 
Sorgligt nog var jag aldrig ute på piren... GÖR EJ DETTA MISSTAGET. Jag ångrar det skarpt nu. Det kostade tydligen lite att gå ut där men det var några pence och efter en viss tid på kvällen var det gratis tror jag, så helt klart värt det liksom. 
Hoppas du får en underbar sommar nästa år. Och, jag vet att det är lång tid kvar tills du åker och jag vet exakt hur det känns att gå och vänta, och det är okej att längta men trust me, tiden där går fort och sen är det över, så njut lite av att bara gå och längta och att ha något sånt stort och underbart framför dig!

Kommentarer
Postat av: isabella

blir såå sugen på språkresa nu alltså!

Svar: jaa det var så grymt kul!! :D
angelicabengtsson.blogg.se

2013-08-19 - 18:52:55
URL: http://blackfall.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback