Lite tankar en lördagskväll

Publicerat i: Före språkresan | 2013-03-16 - 22:29:22 | 2 kommentarer


Det är 102 dagar kvar nu.. 102 är inte såååå mycket om man jämför med 302 som det var typ när vi bokade! 

Det var en ledare som gjorde ett inlägg i Bournemouth-gruppen på facebook, dock blev jag och min vän Malin lite smått sura då de som åker via Paris räknas som en grupp och de som åker direkt till Bournemouth är en annan, vilket är lite knas kan vi tycka då vi egentligen åker på samma resa bara det att de åker 3 dagar innan för att hinna med ett besök i Paris liksom. Jag och Malin har lärt känna varandra pga språkresa nu innan vi ska åka och vi har ju hela tiden sett fram emot att få träffas och umgås där, och visst, det kommer vi få göra men vi har mejlat STS innan och då sa det typ inget om det osv. Lite smått sur about that men det kommer säker bli super ändå. 

Det är lördagkväll och här sitter jag i min ensamhet. Om en vecka har vi fått påsklov och snart är det April. Sen Maj. Sen Juni. Och det är nu som det börjar hända lite. Vi kommer börja få hem lite brev, ABC-handbok, inloggning till My Page osv. Åh, är så himla taggad och excited! Jag drömmer mig bort alldeles för ofta och jag läser igenom massa bloggar. Jag är helt säker på att jag kommer ha en awesome sommar och jag kom att tänka på idag att jag fyller år under tiden vi är där och då kommer säkert min födelsedag bli bäst! 

Skrev för ett tag sedan att jag inte var så nervös.. hm, är inte det nu heller faktiskt men jag har börjat tänka på dethär med värdfamiljen. Tänk första mötet liksom.. åh, jag blir nervös av att tänka på det. Jag hoppas jag hamnar i en bra familj som visar lite intresse för att ha en elev där, så det inte blir några awkward middagar på kvällarna typ, jag hoppas liksom att vi kan prata med varandra osv! 

320288-10-1278093099682_large


Kommentarer
Postat av: Ida

Ååh jag saknar så alla föreberedelser innan, när man fick logga in på Mypage första gången och allt!
Hahaha, när vi hade landat i London åkte vi med buss ner (eller upp?) till Torquay och när vi kom fram och dom började ropa upp alla som skulle gå av och att ens värdföräldrar var utanför blev jag skitnervös och ville aldrig gå av bussen! ^^ Men det gick jättebra och min familj var så jäkla underbar! Hoppas du också får en lika bra! :)

2013-03-27 - 19:09:00
URL: http://summerintorquay.blogg.se
Postat av: Anonym

Hej, har bokat språkresa till Bournemouth 2014 och jag undrar hur gamla brukar dom man åker med vara? Och hur mycket killar/tjejer brukar åka?

Svar: Har svarat i ett inlägg nu :D
angelicabengtsson.blogg.se

2014-01-06 - 22:46:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback