Frågor & Svar

Publicerat i: Frågor&Svar | 2013-06-12 - 21:52:18 | 1 kommentarer


Har än så länge bara fått frågor från två stycken men jag tänkte att jag gör såhär att jag börjar svara på dessa och om fler frågor kommer in så kan jag uppdatera inlägget, eller bara göra ett nytt, för jag förstår om man kanske vill ha svar snabbt.


Fråga:
Hej jag åker på språkresa den 19 juni till bournemouth och jag undrar om du har några tips på presenter till värdfamiljen?:) Sen undrar jag också vad man ska skriva i brevet till värdfamiljen? :)
Svar:
Heej! Åh så kul! Då kanske vi träffar på varandra i Bournemouth! :) Present till familjen är ju inget man måste köpa men jag och min vän Johanna kommer ge en liten sak till vår familj, men vill hålla det lite hemligt, hih, kan visa när den är klar! Men, i alla fall... något man kan ge? Ja, något svenskt eller något personligt. Om de haft elever förr så har de kanske redan några dalahästar i bokhyllan men det finns så mycket annat som är svenskt. Alltså jag har ingen bra idé just nu... åh önskar jag kunde hjälpa dig! Meen låt de smaka Marabou typ.. haha jag vet inte!
Och sen i brevet.. ja det är ju inte heller något man måste göra men jag och Johanna vi skrev typ att vi såg fram emot att komma och bo hos dem och skrev vad vi hette, att vi var från Sverige och typ var i Sverige vi bodde. Sen skrev vi med Johannas email i fall de ville svara oss men vi har tyvärr inte fått något svar.. än. 

Fråga:
Vad kostade resan? Och vad kommer det för extrkostnader?
Svar:
För det första, det kanske är lite så känsligt att snacka pengar men alla vet att en språkresa kostar och alla priser finns/fanns på STS hemsida så det är i stort sätt skitsamma. 
Själva resan kostade ca. 13 000 sen tilkommer det då olika saker och min slutfaktura slutade på ca. 16 000.
Vad som jag lagt till/till kommer är;
Avbeställningsskydd (om man tex. skulle bli allvarligt sjuk osv)
Reseförsäkring (detta kan uteslutas om man kanske har försälring via hemförsäkring eller liknande men jag tog detta då det känns tryggast eller vad man ska säga)
STS t-shirt och handduk (ja, jag kommer få två T-shirtar för vi hade en rabattkod där man fick gratis tröja & handduk, men sedan kryssade vi då i t-shirt för vi trodde man skulle det så nu får jag två, haha!)
STS explorer pass (i detta ingår tex. en shoppingdag i London och lite olika utflyktsmål)
Flygtillägg (detta tillkommer automatiskt)
Högsäsongstillägg (tillkommer också automatiskt, tror det var typ efter den 20-21 juni något så det är bara några dagar innan... typiskt) 

Så det är det som tillkommer. Sen att ta sig till och från flygplatsen plus då fickpengar!
Samtidigt så är priset ganska rimligt tycker jag. När jag varit iväg på resor med familjen har det kostar 5000-8000 per person och då är det oftast flyg, buss till och från hotellet och hotell en vecka. Kanske frukost ibland, oftast är det ett tillval. Här får vi flyg, boende, mat (frukost, lunch, middag) och en hel del aktiviteter och allting! 

 

Har ni fler frågor är det bara att fråga!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej! Jag är en tjej på 17 år som funderar på att åka på språkresa till England, eventuellt Bournemouth, sommaren 2014. Min största fundering är nog det här med åldern, eftersom jag är så pass "gammal" är jag rädd för att hamna med bara yngre. Kan tänka mig att det skulle bli mindre kul. Så mina frågor är; Hur var det när du åkte den här sommaren? Hur gjordes grupperna? Efter vad jag har förstått delas man in i klasser efter kunskapsnivå, men hur är det på aktiviteterna? Görs grupperna efter ålder där? Tack på förhand!! :)

Svar: förlåt för jättesent svar men nu har jag iaf svarat i ett inlägg på bloggen!! :D
angelicabengtsson.blogg.se

2013-10-10 - 14:10:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback