VAD SKA JAG TÄNKA PÅ?

Publicerat i: Frågor&Svar | 2013-12-06 - 13:27:55 | 0 kommentarer


Har du något speciellt tips till den/de som ska åka på språkresa 2014, något som man kommer på under eller efter resan? ♥(som man önskar att man hade vetat tidigare)


Våga våga våga våga VÅGA ta kontakt med alla, börja prata med folk och liksom våga ta plats. Jag är oftast den tysta bland nytt folk, jag tar inte jättemycket plats och ni vet hur man tänker "hmm hon verkar inte vara som mig så henne vågar jag inte snacka med" .. Alltså, man har alltid så fel. ALLA som åker på språkresan vill träffa nya personer och därför är det viktigt att våga ta plats. Det känns lite jobbigt ibland men ni kommer inte ångra er. Det var vissa personer jag började prata med sista veckan - fatta vad jag ångrar det. Personer som jag lätt hade kunnat snacka med första dagen, personer som jag kunde kommit mycket närmre. 

Vad ska man mer tänka på?.. Att njuta, av varje sekund. NJUT av allt ni gör, liksom lev i nuet och tänk inte på hur det är i Sverige, tänk på hur bra du har det, stanna upp och andas in lite luft, andas in allting som är omringar dig. Något annat som är bra, SOV så mycket så möjligt, lägg er inte alldeles för sent för man blir så sjukt trött varje dag, har ni lång bussresa på morgonen, passa på att sova lite, haha. Detta upptäcker ni nog själva men bara lite förvarning, man blir väldigt trött, men man har så kul så tröttheten kommer i kapp när man sitter stilla! 

Just nu kommer jag inte på så mycket, men ni kan skicka en kommentar om det är något ni funderar över ju ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback