SPRÅKRESA 2013

Publicerat i: Före språkresan | 2012-08-31 - 22:45:00 | 0 kommentarer


Hejsan, och välkommen hit! Det känns kanske lite tidigt att redan börja skriva en blogg om något som inte händer förrän nästa sommar, men jag vill ha detta och kunna titta tillbaka om ett år, när jag har varit iväg på min språkresa. När jag sitter hemma efter en dag i skolan, på ett gymnasium som jag fortfarande inte vet vilket det blir. Om ett år, då vet jag. 

Jag är en glad, positiv tjej som fyllt 15 i år. Jag är ett stort fan av killarna i One Direction och i februari 2013 ska jag åka till London och se dom live. Just nu går jag nian - sista året i grundskolan - och det är med blandade känslor jag till sommaren lämnar grundskolan bakom mig. Jag försöker uppskatta skoldagarna för folk som är äldre har sagt till mig att göra det, så bäst att lyda! ;). Jag är en person som älskar quotes, we heart it bilder och har big dreams. Är inte rädd för att drömma och tror på att dreams do come true, men man måste kämpa för det. Det räcker inte att sitta framför datorn och titta på en bild och säga "hit vill jag åka!"... för vill man något, då får man kämpa. 

Som med min språkresa - jag satt inte framför datorn och sa till mig själv att jag ville åka, istället drog jag och min vän Johanna med oss våra mammor till ett info-möte i Malmö efter att ha berättat om våra planer. Vi hade försökt berättat så mycket vi kunde, men på info-mötet fick man mycket information, så om någon där ute är sugen på att åka, dra med era föräldrar på ett gratis infp-möte som brukar hållas under hösten och se vad era föräldrar tycker!

Så, nästa sommar ger jag mig iväg till Bournemouth, England. Det ligger nere i söra england och staden har en lång strand och jag drömmer mig redan nu bort till sköna sommarkvällar på stranden med nya, roliga, fina och trevliga vänner!
Jag kommer åka tillsammans med min vän Johanna som jag i princip känt sen dagen jag föddes och det känns väldigt tryggt och roligt. Vi åker med STS och kommer bo hos en Engelsk värdfamilj, vilket ska bli väldigt spännande och jag lär nog upptäcka massa skillnader osv. 
Jag kommer åka iväg den 26/6 - 13 och vara borta i 3 veckor, och ja är redan nu väääldigt excited! 

Så har ni några frågor osv så går det bra att lämna en kommentar. Kommer inte uppdatera varje dag, men kommer kika in och se om någon har någon fråga! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback